BLOG

PRAWA ROTACJI

By kacpernowicki | In Uncategorized | on Czerwiec 3, 2016

Pozycja bezpieczna i stabilna to podstawa do wykonania prawidłowo ćwiczenia

Z treningiem jest jak z jazdą samochodem, jeśli obierzesz prawidłowy tor jazdy – to jest duża szansa, że dojedziesz do celu, bez wypadku. Jeśli natomiast nie będziesz panował/a nad samochodem to twój tor jazdy będzie wyglądał niczym zygzak (jest większe prawdopodobieństwo wypadku) . Tak samo jest z prawidłowymi WZORCAMI RUCHOWYMI w treningu.

Każdy organizm ma pewną rezerwę błędu – możesz wykonywać ćwiczenia niepoprawnie i organizm wybaczy (do czasu).

Kumulacja tych błędów spowoduję prędzej czy później ( niestety ) ” red alert” w twoim organizmie ( często da się to naprawić ),

ale po co naprawiać skoro można NIE PSUĆ ! 🙂  Dobra pozycja wyjściowa, początkowa i pozycja końcowa to dobry prognostyk do prawidłowo wykonanego ćwiczenia.

  1. Neutralna pozycja kręgosłupa
  2. Napięte barki i biodra, w następstwie także łokcie, kolana, nadgarstki i stawy skokowe.

 Do tego niezbędna jest ROTACJA ZEWNĘTRZNA (obracanie kończyny w kierunku od ciała ), a także ROTACJA WEWNĘTRZNA ( obracanie kończyny w kierunku środka ciała). 

Przykład ćwiczenia, gdzie jest najwięcej kontrowersji – PRZYSIAD 🙂 po pierwsze w przysiadzie zaczynamy ruch z bioder ( tak samo w martwym ciągu ) a nie z kolan.

Przybliżę teraz po krótce zasady uniwersalnej stabilizacji bioder – kluczowa podczas przysiadów.

Zasady stabilizacji bioder :

1)mocno „wbijasz” stopy w podłogę

2)obracasz stopy, tak jakby były ustawione na talerzach, ruchomym przedmiocie.

3)rozciągasz podłogę ( cały czas jesteś mocno wbity/a w podłogę zewnętrznymi krawędziami stopy, ale bez odrywania całej stopy )

4)kieruj kolana na zewnątrz

Twoje ciało jest stworzone do wykonywania rotacji ( odkręcani, zakręcanie, otwieranie drzwi itd). Co ważniejsze MUSISZ wytwarzać siłę rotacyjną, by osiągnąć stabilną pozycję, z której możesz wyprowadzić ruch.

Zachęcam do wypróbowania ( oczywiście na początku zalecam bez ciężaru ). Doskonalcie swoje wzorce ruchowe ! 

 

Podobał Ci się wpis? Polub!  
COPYRIGHT ©KACPER NOWICKI
ul. Skwierzyńska 21; 53-521 Wrocław; Telefon: 606-245-593
Google+