BLOG

5 ćwiczeń siłowych niezbędnych w planie treningowym piłkarzy…

By kacpernowicki | In Uncategorized | on Styczeń 13, 2017

Jeśli chodzi o piłkę nożną ( i nie tylko ) siła mięśniowa decyduje o jakości większości czynności sportowych. Jeśli nie będziesz miał siły, to mimo precyzyjnego strzału, podania itd ( ułożenia stopy ) nie wykonasz danej czynności no bo z czego ( z chęci :)) ?

W piłce nożnej siła ma znaczenie globalne i w takiej formie powinna być doskonalona.

Wykorzystujemy dlatego ćwiczenia wielostawowe, które w znacznie większym stopniu wpływają na rozwój siły ( wielopoziomowy i przed wszystkim wielopłaszczyznowy).

W związku z tym przedstawiam 5 ćwiczeń, które moim zdaniem powinny się znaleść w każdym  planie treningowym.

  • PRZYSIAD ZE SZTANGĄ
  • WYKROKI LUB PRZYSIAD BUŁGARSKI
  • MARTWY CIĄG
  • PODCIĄGANIE NA DRĄŻKU
  • WYCISKANIE SZTANGI NA ŁAWCE PŁASKIEJ LEŻĄC LUB POMPKI 

Ćwiczenia te lepiej stymulują pracę mięśni, co pozwala na lepsze i szybsze przyrosty siły globalnej .

W większym stopniu wpływają na rozwój szybkości i mocy zawodnika niż ćwiczenia izolowane.

Udanych przygotowań !

Podobał Ci się wpis? Polub!  
COPYRIGHT ©KACPER NOWICKI
ul. Skwierzyńska 21; 53-521 Wrocław; Telefon: 606-245-593
Google+